Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسام محمودی بازیگری است که کارش را با تئاتر «لیو» به کارگردانی حسن معجونی آغاز کرد. او برای اولین بار به صورت حرفه ای سال 91 مقابل دوربین افشین هاشمی قرار گرفت و فیلم سینمایی «خسته نباشید» را بازی کرد. اولین حضور این بازیگر در تلویزیون، سال 93 با سریال «گاهی به پشت سر نگاه کن» رقم خورد. او در ادامه فعالیت های خود، در سال 94 سریال «زعفرانی» و «شکوه یک زندگی» و سال 96 سریال «سایه بان» را کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسام محمودی در سال 97 در سریال پرمخاطب «لحظه گرگ و میش» به ایفای نقش پرداخت.

این روزها که این بازیگر جوان در نقش سامان سریال «دلدار» به کارگردانی برادران محمودی خوش درخشیده، بهانه ای شد تا با وی به گفت و گو بپردازیم که حاصل را در ادامه از نظر می گذرانید.

حسام محمودی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا درمورد ویژگی های منحصر به فرد شخصیت سامان که باعث شد این نقش را بپذیرد گفت: شخصیت سامان تمام ویژگی های مثبتی که یک بازیگر به دنبال آن می گردد را داشت. من در خوانش فیلمنامه یک کاراکتر چند بُعدی از سامان را دریافت کردم. در مرحله اول تماشاگر احساس می کند سامان عاشق است، قصه که پیش می رود می بینند دروغ می گوید و در آخر داستان متوجه می شوند واقعا عاشق است و یک جایی هم از آتش بیرون می آید و خود واقعی اش را نشان می دهد. به طور کلی ایم شخصیت تمام فراز و فرودهایی که یک کاراکتر جذاب نمایشی باید داشته باشد را داشت.

محمودی با اشاره به دو سریال «از یادها رفته» و «برادر جان» که همزمان با سریال «دلدار» روی آنتن هستند، بیان داشت: به غیر از سریال خودمان، دو سریال دیگر را در این ایام دیدم. سریال شبکه یک را که می دیدم به نظرم آمد اگر ادامه بدهم توهین به خودم است. واقعا از هر نظری سریال خوبی نبود. به نظر من این سریال کپی درجه 7 از «شهرزاد» بود که اصلا خوب درنیامد. بازی ها به شدت بد بود و لحظاتی در قصه وجود داشت که اصلا نمی فهمی چرا به وجود آمده است. ما الان به تمام فیلم های درجه یک و خوب دنیا دسترسی داریم و می توانیم اورجینال کلاه کجی های سیگار به دست را ببنیم. پس اگر نمی توانیم مانند آنها فیلم و سریال بسازیم اصلا درست نکنیم. من امیدوارم ماه رمضان سال آینده ژانر علمی و تخیلی به تلویزیون باز شود تا یک سری از کارگردانان در آن حیطه فعالیت کنند که قطعا موفق می شوند.

وی ادامه داد: نه به خاطر اینکه خودم در سریال «دلدار» بازی کردم اما از بازخوردهای مردم اینگونه متوجه شدم سریال ما از بین سریال های دیگر بهتر و ملموس تر بوده است. این قصه بوده که تماشاگر را با خود پیش برده است نه اینکه بازیگری لخت شود تا مخاطب جذب کند.به عبارتی قصه کاملا روی پایش خودش ایستاده است و توانسته مخاطب را با خود همراه کند.

حسام محمودی از تجربه کار کردن با برادران محمودی گفت و افزود: کار با برادران محمودی آنقدر خوب است که برای دومین بار همکاری با آنها را بعد از «سایبان»تکرار کردم. این دو برادر بی اندازه پرانرژی و صادق هستند که خیلی خوب می دانند می خواهند چه کاری انجام دهند. برای هر دو، بازیگری بسیار مهم است، به طوری خیال ما راحت بود و مطمئن بودیم از هیچ چیزی کوتاه نمی آیند و مانند کارگردانان دیگر نگاهشان تولیدی نیست که امروز حتما باید 10 دقیقه کار را بگیریم. اگر سکانسی مطلوبشان نبود آنقدر آن را تکرار می کردند تا آن لحظه اتفاق بیافتد و به اصطلاح درآید.

وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه  بازخورد و واکنش مردم نسبت به سریال خیلی خوب بود. این نشان می دهد سریال کار خود را کرده و مردم به خوبی با آن ارتباط گرفتند.

حسام محمودی درباره برنامه هایش برای آینده کاری خود گفت: من تنها دوست دارم مسیرم را در بازیگری ادامه دهم. سینما، تلویزیون و تئاتر هیچ فرقی برایم ندارند. گاهی حال انسان در سینما خوب می شود، گاهی تلویزیون و گاهی هم روی صحنه تئاتر... بازیگری آنقدر بزرگ و جهان شمول است که نمی توان در یک مدیوم آن را خلاصه کرد. 

خبرنگار: الهام مرادی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سریال بازیگر سریال مناسبتی برادران محمودی الناز حبیبی محمدرضا غفاری سریال دلدار سریال ماه رمضان حسام محمودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۷۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت سعید آقاخانی و ادامه سریال «نون‌خ»

نشست خبری سریال «نون‌ خ» پس از گفت‌وگوی هنرمندان و عوامل این مجموعه تلویزیونی با مردم در سامانه ۱۶۲، مقابل رسانه‌ها نشستند تا به سؤالات پاسخ دهند. اما در کنار سعید آقاخانی و چند تن از بازیگران دیگر، امیر وفایی هم که نام او از قبل برای حضور در این نشست اعلام شده بود به پرسش و پاسخ با خبرنگاران نرسید.

به گزارش تسنیم، مهدی فرجی در حالی به نشست خبری سریال «نون‌ خ» آمد که هم مخاطبین و هم رسانه‌ها از او پرسیدند این مجموعه تلویزیونی ادامه خواهد داشت یا خیر.

در کنار مهدی فرجی تهیه‌کننده سریال، مسعود کریمی خضرا به عنوان مدیر گروه طنز مرکز سیمافیلم به نشست خبری آمده بود. همچنین صهبا شرافتی، کاظم نوربخش و ماشاءالله وروایی هم پاسخگوی اهالی رسانه شدند. نشست خبری با موفقیت این سریال در جذب مخاطب و پیشرفتِ‌در این حوزه نسبت به فصل گذشته آغاز شد.

مهدی فرجی در این باره گفت: امسال این سریال درصد قابل توجهی از فصل پیش بیننده بیشتری داشت که دلایل مختلفی هم داشت از جمله اینکه توانستیم سراغ یک قومیت دیگر هم برویم. من امروز در سامانه ۱۶۲ پذیرای بسیاری از مخاطبینی بودم که برایم جالب بود از پسربچه ۸ ساله تا خانم ۸۰ ساله درباره «نون‌خ» صحبت می‌کردند. اجازه بدهید اینجا از شخص رئیس صداوسیما و رئیس مرکز سیمافیلم تشکر کنم که میدان را هموار کردند بتوانیم به قومیت بلوچ هم بپردازیم.

اما نکته تهیه‌کننده سریال درباره حساسیت‌ها بر روی مذهب و قومیت‌ها به یکی از حاشیه‌های نشست هم تبدیل شد. چرا که او به این نکته اشاره کرد «پرداختن به قومیت‌ها حساسیت‌های فراوانی دارد که باید با مراقبت باشد. هر برنامه‌ای و هرکسی به راحتی نمی‌تواند به قومیت‌ها بپردازد. چرا که اصطلاحاً این کار به نوعی بندبازی است که خدایی ناکرده به کسی اهانت نشود و هرکار و هرکسی به راحتی به این موضوعات بپردازد.».

اما چرا این نکته تبدیل به حاشیه و چالش شد؛ عبارتِ خط قرمز که مهدی فرجی به آن اشاره کرد باعث شد تا خبرنگاری از او درباره خط قرمز سازمان صداوسیما و حساسیت پرداختن به قومیت‌ها بپرسد؛ او این‌چنین پاسخ داد: «شاید من نتوانستم صحبت خودم را درست جا بیندازم وگرنه اصلاً منظورم خط قرمز نبود. می‌خواستم بگویم پرداختن به قومیت‌ها آن‌قدر حساسیت دارد که برنامه‌سازان سراغش نمی‌روند، چون باید به زوایای مختلف لهجه، فرهنگ، پوشش و … بپردازند. خط قرمز‌ها در این زمینه زیاد است و به اصطلاح گفته می‌شود «سری که درد نمی‌کند چرا دستمال ببندند» از این رو همکاران کمتر سراغ قومیت می‌روند و به خود تهران می‌پردازند، چون با جا‌های دیگر نمی‌شود شوخی یا نقد کرد و پرداختن به آن‌ها خیلی سخت است. اما از طرفی هم حیف است و اتفاقاً پرداختن به این‌ها به جذابیت سریال کمک می‌کند. مناظر شگفت‌انگیز، صنایع‌دستی درجه یک و … در شهر‌های مختلف ما وجود دارد پس چرا نباید از این‌ها برای سریال استفاده کرد.»

فرجی در بخش دیگری از این نشست خبری به پرداختنِ «نون‌خ» به موضوع کولبر‌ها اشاره کرد و گفت: باید تشکر کنم از اینکه اجازه دادند به قصه کولبر‌ها بپردازیم. امروز خانمی با بغض و گریه به من گفت که این سریال ما را با قصه این افراد آشنا کرد. خودمان شاید فکر می‌کردیم پرداختن به این مسایل سخت است، اما تشکر می‌کنم که گذاشتند در کنار لحظات کمدی و شاد، نقد هم داشته باشیم. مردم هم امروز می‌گفتند از دلایل علاقه‌شان به کار همین است که در کنار لحظات مفرح از درد مردم هم گفته می‌شود.

ماشاالله وروایی یا عموکاووسِ داستان «نون‌خ» در ادامه اضافه کرد: فرزند یکی از کولبر‌ها با من صحبت می‌کرد و درباره این می‌گفت که پدرش چه کار سخت و طاقت‌فرسایی دارد. عموم مردم این سریال را ستایش می‌کردند و می‌گفتند تلویزیون قصه‌های این چنینی بسازد. صهبا شرافتی که نقش روناک را در این سریال بازی می‌کرد از صحبت با مخاطبان در سامانه ۱۶۲ گفت: فصل پنجم خیلی برایم سخت بود. من گواهینامه پایه دو نداشتم و اولین بار بود که سوار مینی‌بوس می‌شدم و رانندگی می‌کردم. این فصل خیلی برای من چالش‌برانگیز بود و لذت زیادی برایم داشت.

همان‌طور که صهبا شرافتی در صحبت‌هایش گفت کاظم نوربخش بازیگر نقش سلمان هم به همین نکته اشاره کرد که مردم از ما ساخت فصل بعدی سریال را می‌پرسیدند و یا می‌گفتند که «نون‌خ» به شهر و روستای ما بیاید و لوکیشن هم در این باره پیشنهاد می‌دادند.

مسعود کریمی خضرا به عنوان مدیر گروه طنز سیمافیلم در نشست خبری حضور داشت به مصدومین این سریال اشاره کرد و گفت: در این سریال گروه جانبازان «نون. خ» را داشتیم و همه شخصیت‌ها به نوعی با مصدومیت‌های مختلفی در این فصل مواجه شدند.

یکی از دیگر سؤالات چالشی این جلسه شکایت حسین صفامنش خواننده از سعید آقاخانی به دلیل استفاده از موسیقی او در سریال تصریح کرد: موضوع ربطی به آقای آقاخانی ندارد و به من به عنوان تهیه‌کننده مربوط می‌شود. ما در یکی از فصل‌ها هم از «شیرین شیرین» آقای محمدیان استفاده کردیم که او تماس گرفت و بسیار هم تشکر کرد و گفت این موسیقی موجب شعف و تحسین شده است. ما در بخش کولبر‌ها از موسیقی آقای صفامنش استفاده کردیم، البته نافی موضوع مالکیت معنوی نیستم، اما تصورم نبود شکایت کنند. فکر می‌کردم او زنگ می‌زند و می‌گوید دمت گرم، وقتی به کولبر‌ها پرداختی از این قطعه استفاده کردی. البته درباره حقوق مادی و معنوی این حق با آقای صفامنش است و حتماً برای جبران ماجرا در خدمت هستم. در این ۲ فصل قبلی تلاشی هم صورت گرفت که بتوانیم با او مذاکره کنیم. اما سعید آقاخانی دنبال صدای بکری بود، اما نشد از ایشان استفاده کنیم. آرزو دارم موفق باشند.

فرجی در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه آیا سازمان صداوسیما به عنوان سفارش از آن‌ها خواسته به سمتِ بلوچستان بروند، افزود: اگر به تاریخچه «نون‌خ» از فصل اول تاکنون نگاهی بیندازیم اینکه به قومیت کُرد بپردازیم کاملاً پیشنهاد خود آقاخانی بود. من متنی را به او دادم و گفت خیلی متن خوبی است، اما انگیزه‌ای ندارد مگر اینکه به سمت یکی از قومیت‌ها برویم. ریاست سازمان صداوسیما در دیدار اخیری که با عوامل داشت گفت با محوریت قوم کُرد هر بار به یک قوم دیگر هم پرداخته شود و خود آقاخانی هم دغدغه همه ایران را داشت. اما این نکته را هم بدانید کسانی که در تلویزیون کار می‌کنند شاید سفارشی کار می‌کنند، چون کارفرمای ما تلویزیون است، اما مذاکره می‌کنیم و سعید آقاخانی هم خیلی ظریف سراغ موضوعات می‌رود. خود ما ممیزی‌های اولیه را انجام می‌دهیم و می‌دانیم کجا ممکن است به کسی بربخورد.

اما نکته دیگر که سؤال خیلی از خبرنگاران و اتفاقاً مردم در سامانه ۱۶۲ بود به ساخت فصل ششم «نون‌خ» برمی‌گشت. فرجی در این باره چنین گفت: درباره سری ششم صحبت کردن زود است. آقای آقاخانی پستی گذاشت و گفت این فصل پایانی بر مجموعه «نون. خ» است.

تهیه‌کننده سریال همچنین درباره آخرین وضعیت سعید آقاخانی و مصدومان «نون‌خ» چنین توضیح داد: هفت نفر دست و پایشان شکست. آقای آقاخانی هم از ارتفاع سقوطی داشت که ۱۰ روز بستری بود و او را در ادامه فیلمبرداری با عصا دیدیم و باعث شد کمی نقشش تغییر کند. خوشبختانه الان ایشان سلامت هستند و مشکلی ندارند.

فرجی همچنین در خصوص اینکه آیا قرار است فیلم سینمایی «نون‌خ» ساخته شود یا خیر، افزود: درمورد سینمایی کار نه صحبت خاصی شده و نه تصمیمی برای ادامه ساخت این سریال در ورژن سینمایی گرفته شده است.

او در پاسخ به سؤال درباره ادای نامطلوب گویش بلوچستان و ماجرای دلخوری کرمانی‌ها، تأکید کرد: من هیچ نقدی درباره گویش بلوچ‌ها ندیدم. ما بازیگران مختلفی از زاهدان و زابل و نقاط مختلف استان داشتیم. درباره کرد‌ها هم همینطور بود و از شهر‌ها و نقاط مختلف در کار حضور داشتند. اما درباره هموطنان کرمانی بایستی این توضیح را بدهم، من توضیحاتی به مسؤولان کرمان دادم و گفتم سوتفاهمی ایجاد شده و برخی نکاتی که مطرح می‌کردند هیچ ارتباطی با کرمان نداشت. فردی هم که نشان دادیم هزار کیلومتر قبل‌تر از کرمان بود و هیچ کدام از خانواده اش هم لهجه کرمانی نداشتند. ما از خود مردم کرمان هم نظر نارضایت گونه نداشتیم.

فرجی در خصوص اینکه آیا سریال حذفیات و سانسور‌هایی داشته یا خیر، خاطرنشان کرد: سعید آقاخانی علاقه‌مند بود منطقه‌ای انتخاب شود که لنج و دریا و جذابیت‌های بصری داشته باشد که بعد از جمع‌بندی قومیت بلوچ انتخاب شد. بالأخره به طور طبیعی حذفیاتی داشتیم، اما آن‌قدر نبود که به کار ما آسیب بزند. شاید از بسیاری از سریال‌های معمولی ممیزی ما کمتر بود.

دیگر خبرها

  • سریال «سلمان فارسی» ۱۴۰۵ به پخش می‌رسد
  • میرباقری: فصل تولد «سلمان» را گرفته‌ایم و این روز‌ها کار ادامه دارد
  • ادامه بارش‌ها در برخی مناطق کرمان
  • مورایس: بازیکنان من، چه اتفاق‌هایی برایتان رخ داد!
  • هدیه زاکانی به معلمان تهرانی: خدمات رایگان فرهنگی و ورزشی را از طریق اپلیکیشن شهرزاد دریافت کنید
  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم
  • آغاز اما و اگر‌ها برای ادامه «نون خ»
  • آخرین وضعیت سعید آقاخانی و ادامه سریال «نون‌خ»
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان مثبت شد
  • زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند